ASSESSORAMENT A PERSONES EMPRENEDORES I A EMPRESES

971 134 613

ASSESSORAMENT A PERSONES EMPRENEDORES I A EMPRESES

Si tens una idea de negoci, vols crear la teva pròpia empresa, ser autònom o professional, o tens una empresa, t’oferim un servei gratuït d’assessorament i acompanyament.

 

EN QUÈ ET PODEM AJUDAR?

IDEA DE NEGOCI

Si tens una idea de negoci tens la base per començar a planificar el teu projecte empresarial. Però únicament tenir una idea no és suficient, necessites trobar el teu model de negoci. Des del servei d’emprenedors et facilitem l’eina Canvas, amb la qual podràs plasmar el model de negoci, madurant i estructurant la teva idea.

Amb el recurs Business Model Canvas visualitzaràs els nou blocs bàsics de qualsevol empresa: proposta de valor, segments de clients, canals, relacions amb clients, beneficis, recursos clau, activitats clau, associacions clau i estructures de costos.

 

AVALUACIÓ DE LA VIABILITAT DEL PROJECTE EMPRESARIAL

Prèviament a la posada en funcionament de l’empresa és necessari realitzar un estudi de viabilitat de la idea de negoci. A més, si necessites obtenir finançament extern bancari sense garantia, és un requisit imprescindible. El pla d’empresa és una eina de reflexió i de presa de decisions. Des del servei a emprenedors de l’IFOC et faciliten els documents:

  • Pla d’empresa descriptiu, on expliques en què consisteix la idea de negoci, quina competència hi ha, en què et diferencies, què necessites i com aconseguiràs els clients.
  • Estudi economicofinancer, on reflecteixes la inversió inicial necessària, els serveis/productes que ofereixes, la previsió de vendes per servei/producte, el compte de resultats dels tres primers anys i la previsió de tresoreria del primer exercici d’activitat empresarial.

Acudint al servei a emprenedors se t’ofereix un itinerari per estudiar la viabilitat del teu projecte empresarial, i una segona reunió quan hagis emplenat els blocs bàsics dels documents del pla d’empresa. En les següents reunions es rectificarà i afegirà la informació aportada al document, fins a obtenir la versió definitiva, validada per un tècnic del servei d’assessorament.

FINANÇAMENT

En funció de les necessitats detectades es busca el producte financer més adequat i es marquen tasques a realitzar, que inclouen en tots els casos les relacionades amb la viabilitat i les específiques de tramitació de l’expedient administratiu per presentar a l’entitat bancària o avaladora de la finançament. Actualment des de l’Ajuntament de Calvià IFOC tenim signats convenis amb entitats que permeten l’accés a finançament en condicions avantatjoses:

  • Treball Solidari per a l’impuls del Programa CONFIA que té com a objectiu promoure la inserció sociolaboral de dones a emprenedores a través del suport a iniciatives d’autoocupació amb formació, finançament i acompanyament.
  • MicroBank per a la concessió de microcrèdits fins 25000 € per al finançament de projectes d’autoocupació, petits negocis i microempreses.
  • ISBA per a l’accés a diferents línies de finançament dirigides a persones emprenedores i empreses.

AJUDES I SUBVENCIONS

En funció de les característiques del projecte empresarial i la fórmula jurídica per la qual optis, pots accedir a diferents ajudes de l’Administració. Des del servei d’emprenedors de l’IFOC, t’explicam i facilitam la normativa aplicable i els diferents documents administratius que s’han de presentar per poder optar a les ajudes disponibles. També marcam un calendari de les tasques per realitzar en funció de la publicació de la convocatòria en els respectius butlletins oficials.

REQUISITS DE PERSONAL

Si la teva iniciativa empresarial implica la necessitat de contractació de personal, t’expliquem els tràmits a realitzar per poder contractar, les diferents modalitats contractuals que existeixen, les que estan bonificades i les ajudes existents per a la contractació.

ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING

Quan un empresari planteja una idea de negoci, un dels aspectes més importants, però moltes vegades no saben o no tenen un enfocament empresa pensant en el client, no previst, és com haurà conegut i com captar i retenir el seu potencial clie bans Avui molts negocis, fins i tot sense ser seu àmbit principal el negoci en línia, necessita el canal internet per donar a conèixer els seus serveis o productes. Segons les necessitats ha de llançar el projecte i les seves capacitats, se centren en la visibilitat a internet i establir un pla d’acció amb l’objectiu de crear i dinamitzar el canal en línia. Aquests gamma d’accions d’una explicació del funcionament dels portals específics per a empreses del sector de la restauració a una planificació integral, en el cas que l’activitat principal és internet.

Ens pot ajudar en:

  • Elecció del domini (naming).
  • Conceptes bàsics SEO i SEM, com es posiciona el navegador google i que està d’aparèixer en les primeres posicions. Explicar l’eina de planificació de paraules clau i anuncis d’adwords de google i facebook afegeix.
  • Visibilitzar el seu negoci local amb google eina de negocis.
  • Estructurar el seu canal online; pàgina web com a eina principal, un bloc per a posicionament i creació de marca, utilitzar diferents xarxes socials per augmentar el contingut.
  • Explicar les diferents opcions de plataformes de gestió de continguts.
  • Generar contingut a la web, parlant per al navegador i per a les persones.

TRÀMITS ADMINISTRATIUS

La posada en marxa d’un negoci implica el compliment d’una sèrie de tràmits administratius relacionats amb:

L’activitat empresarial que desenvolupis, un llistat de tràmits comuns a totes o depenent de l’activitat específica pot implicar un tràmit administratiu previ o posterior a l’inici de l’activitat amb l’organisme competent.
El local, tràmits vinculats a l’àrea competent municipal encarregada d’atorgar la llicència d’activitat.
Activitats que facis, que impliquin recollida de dades, campanyes de email màrqueting, etc.

TRÀMITS RELACIONATS AMB LA CREACIÓ DE L’EMPRESA

Si et dones d’alta com a persona empresària individual pots fer-ho mitjançant al Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) de Calvià ubicat a les instal·lacions de l’IFOC a Palmanova.

Què és un PAE?

Un Punt d’Atenció a l’Emprenedor (PAE) és un servei de caràcter gratuït que facilita la creació de noves empreses de forma telemàtica, gràcies a un conveni signat amb el Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat, que permet agilitzar i reduir els terminis de constitució i evitar els desplaçaments als diferents organismes competents. L’alta d’autònom es fa a través del sistema de tramitació telemàtica (STT) del portal del “Centre d’Informació i Xarxa de Creació d’Empreses” (CIRCE), d’aquesta manera, quan una persona emprenedora opta per crear empresa des d’un PAE, està utilitzant el sistema CIRCE, que li permetrà veure l’estat del seu expedient en tot moment.

Que t’oferim? Constituir-te com autònom en un únic tràmit.

Quina informació necessitem? Després d’haver assistit a la sessió de consultoria inicial et demanarem la següent documentació i informació necessària per realitzar l’alta d’autònom (consulta la pestanya següent).

Des del ifoc informem de tots els tràmits necessaris per iniciar l’activitat

Per poder assignar-te una cita amb el servei d’alta telemàtica Punt d’Atenció a l’Emprenedor de Calvià necessitem que ens facilitis amb caràcter previ a la cita la següent documentació i informació: Documentació

  • Original i fotocòpia del D.N.I. l’empresari.
  • Original i fotocòpia de la Targeta de la Seguretat Social de l’empresari o un altre document que acrediti el número d’afiliació a la
  • Seguretat Social, com pot ser la vida laboral.
  • Estrangers sense DNI: NIE comunitari o NIE i permís de residència i treball per compte propi.
  • Si l’empresari està casat: DNI o NIE del cònjuge i règim del matrimoni.
  • Nombre i document acreditatiu del compte bancari.

Informació:

  • Epígraf AE (Activitats Econòmiques).
  • Codi d’activitat segons la Classificació Nacional d’Activitats Econòmiques (CNAE).
  • Dades del domicili de l’empresa i de l’activitat empresarial (inclòs: metres quadrats del lloc de l’activitat, codi postal i telèfon).
  • Per adscripció al Règim Especial de Treballadors Autònoms: base de cotització triada, Mútua d’IT (incapacitat temporal) i si optarà a la cobertura per accident de treball i malaltia professional (AT-EP).
  • Telèfon i e-mail de contacte.

FORMES JURÍDIQUES

L’inici de l’activitat empresarial del negoci implica que prèviament dotis de personalitat jurídica a la futura empresa. La decisió d’optar per una forma o una altra dependrà de diferents factors: nombre de socis, inversió inicial, responsabilitat que es vol tenir, accés a subvencions, previsió de beneficis. T’explicarem els diferents tipus d’empreses pels quals pots optar, el procediment a seguir, on pots fer els tràmits, els costos associats i les obligacions fiscals que has de complir. I si optes per la donar-te d’alta com a persona empresària individual pots fer-ho de forma gratuïta a les instal·lacions de l’IFOC a Palmanova demanant cita amb el Punt d’Atenció a l’Emprenedor de Calvià (PAE Calvià).

Com hi pots accedir?

Demana cita clicant aquí.

DEMANAR INFORMACIÓ


Si desitges sol·licitar més informació, emplena aquest formulari i et contestarem tot d’una que sigui possible.

He llegit i accepto política de privacitat.

971 134 613

Compartir